ЧИМ ВІДРІЗНЯЄТЬСЯ ФОРМУВАЛЬНЕ ОЦІНЮВАННЯ ВІД ПІДСУМКОВОГО
Редактор: Михайло Мельникоцінювання є одним зі засобів оцінки рівня знань та навичок учнів. часто використовуються два основних підходи – формувальне оцінювання та підсумкове оцінювання. хоча обидва підходи слугують одній меті – визначенню рівня розуміння та освоєння навчальних програм, вони відрізняються за своїм характером та використанням. давайте розглянемо ці відмінності:
1. характер та призначення
формувальне оцінювання зазвичай проводиться протягом навчального процесу з метою виявлення недоліків та сприяння подальшому розвитку рівня знань та навичок учня. це процес поетапного оцінювання, який спрямований на пошук слабких місць та надання можливості вчителю втрутитися та допомогти учневі зрозуміти матеріал краще. з іншого боку, підсумкове оцінювання проводиться після закінчення певного етапу (наприклад, семестру або навчального року) з метою з’ясування загального рівня знань та навичок учня.
2. форми оцінювання
формувальне оцінювання може включати різні форми оцінювання, такі як тестування, контрольні роботи, письмові завдання, усні відповіді, проекти, домашні завдання тощо. ці форми дозволяють учневі проявити свої знання та навички в процесі навчання. з іншого боку, підсумкове оцінювання зазвичай базується на більш формальних формах оцінювання, таких як іспити або тестування, які вимагають від учня показати свою загальну компетентність у даній предметній області.
3. часовий аспект
формувальне оцінювання проводиться протягом усього навчального процесу, зазвичай з певною періодичністю. воно передбачає постійне спостереження та оцінку учнів з метою визначення їхнього прогресу. з іншого боку, підсумкове оцінювання відбувається один раз або кілька разів на рік, залежно від шкільної програми та політики.
4. заключність та висновок
у підсумковому оцінюванні оцінка нерідко стає остаточною та використовується для виведення певних висновків щодо рівня знань та навичок учня. оцінка може вплинути на спосіб продовження навчання або визначення доступних навчальних програм. формувальне оцінювання, з іншого боку, не має такої ваги, воно слугує як засіб виявлення проблем та надання допомоги для поліпшення навчальної довідки.
5. направленість
формувальне оцінювання спрямоване на постійний розвиток учня та надання йому засобів для покращення рівня знань та навичок. воно допомагає вчителю виявити слабкі місця та зосередити увагу на них. підсумкове оцінювання, з іншого боку, цілком зосереджене на підведенні підсумків та визначенні остаточних результатів навчання.
отже, формувальне оцінювання та підсумкове оцінювання є різними за своїм характером, цілями та способами застосування. обидва підходи мають свою вагу та важливість у навчанні, тому вони повинні використовуватися разом для досягнення максимальних результатів учнів.
- як формувальне оцінювання сприяє покращенню навчального процесу?
- чи впливає підсумкове оцінювання на подальший шлях навчання учнів?
- як розуміти, коли використовувати формувальне оцінювання та коли – підсумкове?
- які форми оцінювання можна використовувати під час формувального оцінювання?
- чи можна використовувати формувальне оцінювання та підсумкове оцінювання разом?
у цілому, формувальне оцінювання та підсумкове оцінювання є важливими інструментами у системі навчання. кожен з цих підходів має свої переваги та значення, і їхнє поєднання може допомогти учням досягти більш високих результатів.
У вас є запитання чи ви хочете поділитися своєю думкою? Тоді запрошуємо написати їх в коментарях!
⚡⚡⚡ Топ-новини дня ⚡⚡⚡
Хто такий Такер Карлсон? Новий законопроект про мобілізацію З травня пенсію підвищать на 1000 гривень