https://reporter.zp.ua

Французька соціологічна школа

Редактор: Михайло Мельник

Ви можете поставити запитання спеціалісту!

Заснування та панування

Французька соціологічна школа виникла наприкінці XIX — початку XX століть і стала одним із провідних напрямків у французькій соціології. Цю школу заснував видатний соціолог Еміль Дюркгайм, який висунув принципово важливі концепції для розуміння суспільства. Основний методологічний принцип школи полягав у розумінні суспільства як окремої, надособистісної реальності, що існує незалежно від індивідів. Співтворцями та прихильниками школи стали такі визначні соціологи, як Марсель Мосс (очолив школу після смерті Дюркгайма), Селестен Бугле, Жильбер Даві, П'єр Фоконне, Морріс Хальбвакс і Люсьєн Леві-Брюль.

Основні представники

Еміль Дюркгайм (1858-1917)

Засновник Французької соціологічної школи та провідний соціолог свого часу, який зробив істотний внесок у розвиток науки соціології. Дюркгайм розглядав суспільство як систему, що керується своїми власними законами та принципами. Він створив концепцію "соціальної солідарності", яка передбачала, що суспільство об'єднується через спільні цінності, норми та інституції. Дюркгайм також досліджував соціальну аномію, стан, коли соціальні норми слабшають, що призводить до зростання злочинності та соціальних заворушень.

Марсель Мосс (1872-1950)

Учень і послідовник Дюркгайма, який очолив Французьку соціологічну школу після смерті засновника. Мосс зосереджувався на дослідженні колективних уявлень, культури та релігії. Він також вивчав поняття "подарунка" в різних культурах і його роль у створенні соціальних зв'язків.

Селестен Бугле (1873-1943)

Ще один учень Дюркгайма, який досліджував соціальну психологію, мораль і освіту. Бугле відстоював ідею "морального виховання", вважаючи, що освіта є життєво важливою для творення відповідальних і моральних громадян.

Основні концепції

1. Соціальний факт

Одним із ключових понять Французької соціологічної школи був "соціальний факт". Дюркгайм стверджував, що соціальні факти є об'єктивними, примусовими умовами, які існують поза індивідами і впливають на їхню поведінку та мислення. Прикладами соціальних фактів є правові норми, релігійні вірування та мовні норми.

2. Соціальна солідарність

Є питання? Запитай в чаті зі штучним інтелектом!

Французька соціологічна школа також наголошувала на важливості соціальної солідарності. Дюркгайм вважав, що суспільство об'єднується через спільну мораль, цінності та інституції. Він розрізняв два основних типи солідарності: механічну, яка базується на схожості індивідів, і органічну, яка базується на взаємозалежності спеціалізованих ролей.

3. Аномія

Ще одним важливим поняттям Французької соціологічної школи була "аномія". Дюркгайм стверджував, що коли соціальні норми слабшають, відбувається стан аномії, який призводить до зростання злочинності та соціальних заворушень. Він пов'язував аномію з процесом індустріалізації та урбанізації, які, на його думку, призводять до розпаду традиційних соціальних структур.

Вплив і спадщина

Французька соціологічна школа мала величезний вплив на розвиток соціології як науки. Її основні концепції, такі як соціальні факти, соціальна солідарність і аномія, стали фундаментальними поняттями для розуміння людського суспільства. Школа також була важливою для розвитку структурного функціоналізму, однієї з основних теоретичних парадигм у соціології.

Після смерті Дюркгайма та інших видатних представників школи її вплив поступово зменшувався. Проте її спадщина залишається важливою для сучасної соціології, оскільки вона заклала основу для розуміння суспільства як структурованої системи зі своїми власними законами та принципами.

Французька соціологічна школа була провідним напрямком у французькій соціології наприкінці XIX — початку XX століть. Її засновник, Еміль Дюркгайм, та інші члени школи зробили важливий внесок у розвиток соціології як науки. Школа була відома своїм акцентом на соціальних фактах, соціальній солідарності та аномії, які залишаються фундаментальними поняттями для розуміння людського суспільства. Хоча вплив школи пізніше зменшився, її спадщина залишається важливою для сучасної соціології.

Запитання, що часто задаються

  • Що таке Французька соціологічна школа?
  • Хто був засновником Французької соціологічної школи?
  • Які основні концепції Французької соціологічної школи?
  • Який вплив Французької соціологічної школи на розвиток соціології?
  • Яка спадщина Французької соціологічної школи?

У вас є запитання чи ви хочете поділитися своєю думкою? Тоді запрошуємо написати їх в коментарях!

Приєднуйтеся до нашого чату: Телеграм!
У вас є запитання до змісту чи автора статті?
НАПИСАТИ

Залишити коментар

Опубліковано на 18 04 2024. Поданий під Вікі. Ви можете слідкувати за будь-якими відповідями через RSS 2.0. Ви можете подивитись до кінця і залишити відповідь.

ХОЧЕТЕ СТАТИ АВТОРОМ?

Запропонуйте свої послуги за цим посиланням.
Контакти :: Редакція
Використання будь-яких матеріалів, розміщених на сайті, дозволяється за умови посилання на Reporter.zp.ua.
Редакція не несе відповідальності за матеріали, розміщені користувачами та які помічені "реклама".