Що таке аромамаркетинг та в яких сферах застосовується?
Редактор: Михайло МельникЛюдське тіло оснащене п’ятьма органами відчуття, але до недавнього часу сучасний маркетинг зосереджував увагу переважно на трьох з них — зорі, слуху та тактильності. У світі, де кожен день ми зустрічаємось з надлишком візуальної та аудіальної інформації, ефективність такого впливу неухильно зменшується. У пошуках нових способів залучення уваги аудиторії, маркетологи відкрили для себе аромамаркетинг як інноваційний метод взаємодії з потенційними покупцями.
Приємні аромати мають унікальну здатність впливати на емоційний стан та пам’ять людини, змушуючи асоціювати певні запахи з конкретними брендами або враженнями від користувальницького досвіду. Тому сьогодні ароматизація бізнесу стає невід’ємною частиною брендбуку, такою ж важливою, як кольорова палітра чи фірмові шрифти, виступаючи важливою складовою корпоративної ідентичності.
В яких напрямках бізнесу ароматичний маркетинг має особливу актуальність?
Аромамаркетинг знаходить своє застосування в широкому спектрі бізнес-сфер, особливо там, де важливий безпосередній контакт з клієнтом та створення сприятливого середовища для прийняття ним рішення про покупку. Зазвичай це вимоги сфери обслуговування та роздрібної торгівлі, де атмосфера приміщення може значно вплинути на вибір споживача.
Проте замовити аромамаркетинг стало актуальним не лише для ресторанів або кафе, але й для бізнесу, якому, як здавалося б, не обов’язково пахнути. Детальніше про це можна дізнатись за посиланням https://www.sth-gr.com/. До таких напрямків належать:
- торгівля промтоварами та одягом, взуттям, де приємне враження складається від запаху шкіри або коштовного відомого аромату;
- торгівля секонд-хендом, де потрібно перебити загальних запах хімічної обробки речей;
- готельний бізнес, де аромат може створити домашню атмосферу та привернути до вибору послуг;
- ювелірні магазини, де правильних запах викличе довіру, сформує враження розкоші та елегантності;
- АЗС, де при сплаті за пальне на барі завдяки приємному запаху захочеться перекусити;
- Медичні установи, в яких не буде лячного запаху лікарні, а навпаки заспокійливий аромат;
- Фітнес-центри, де професійний аромамаркетинг буде блокувати несвіжі запахи поту та стимулювати відвідувачів до активності.
Які результати має правильно налаштований аромамаркетинг?
Ефективність ароматизації бізнесу не раз доводилась численними дослідженнями. Зокрема, університет Рокфеллера виявив, що люди запам’ятовують до 35% запахів, що є значно вищим показником порівняно з 1% дотикових та 2% аудіальних відчуттів. Тому ефективно налаштований аромамаркетинг може привести до:
- збільшення імпульсивних покупок на 17%;
- подовження часу перебування клієнтів в приміщенні на 30%;
- зростання повторних відвідувань на 23%;
- підвищення рівня рекомендацій іншим покупцям на 14%.
В Україні послуги з ароматизації приміщень надають декілька маркетингових компаній, серед яких широким портфоліо виділяється компанія «StH Group». Є сенс довіряти саме українським агенціям з досвідом роботи понад 10 років. У цьому напрямку важливо розуміння специфіки ведення українського бізнесу, через те що фінансові можливості компаній-замовників часто обмежені. Через високу вартість звичайних світових практик, професійні маркетологи змогли модернізувати підхід облаштування приміщення з метою досягнення відповідного результату, проте за ціною у 2 рази меншою, за європейську.
У вас є запитання чи ви хочете поділитися своєю думкою? Тоді запрошуємо написати їх в коментарях!
⚡⚡⚡ Топ-новини дня ⚡⚡⚡
Хто такий Такер Карлсон? Новий законопроект про мобілізацію З травня пенсію підвищать на 1000 гривень