НА ЩО НЕ МАЄ ПРАВА ДЕРЖАВНИЙ СЛУЖБОВЕЦЬ ВІДПОВІДНО ДО ЗАКОНУ УКРАЇНИ ПРО ДЕРЖАВНУ СЛУЖБУ
Редактор: Михайло МельникДержавний службовець відіграє важливу роль у розвитку країни та забезпеченні прав та інтересів громадян. Однак, виконуючи свої обов’язки, він також повинен дотримуватися певних правил та обмежень, встановлених Законом України про державну службу. У цій статті ми розглянемо на що не має права державний службовець відповідно до цього закону.
1. Приймати хабарі чи інші неправомірні блага
Згідно з Законом України про державну службу, державний службовець не має права приймати хабарі чи інші неправомірні блага у будь-якій формі. Ця заборона включає не тільки грошові виплати, але й подарунки, послуги та будь-які інші компенсації, що можуть вплинути на незалежність його рішень та дій.
По суті, державний службовець повинен виконувати свої обов’язки об’єктивно та безпристрасно, не дозволяючи будь-яким зовнішнім впливам. Приймання хабарів або неправомірних благ порушує це правило та підриває довіру до державних інституцій.
Приклад:
Допустим, державний службовець, відповідальний за прийняття рішень щодо дозволу на виконання будівельних робіт, отримує грошову виплату від будівельної компанії. У цьому випадку його рішення може бути підозрюваним у підкупі і необ’єктивності.
2. Зловживати своїм службовим становищем
Державний службовець не має права зловживати своїм службовим становищем для особистих чи інших неправомірних цілей. Він повинен діяти винятково в інтересах громадян та країни, додержуючись принципу законності та справедливості.
Зловживання службовим становищем включає такі дії, як виток інформації, навмисне завдання шкоди іншим особам, зловживання бюджетними коштами та інше. Такі дії є порушенням професійної діяльності державного службовця та можуть мати серйозні правові наслідки.
Приклад:
Державний службовець, відповідальний за управління бюджетними коштами, зловживає своїм становищем, перераховуючи бюджетні кошти на рахунки інших осіб або використовуючи їх для особистих потреб. Це порушує принципи ефективного використання коштів державного бюджету та порушує законні права громадян, які мають бути бенефіціарами таких коштів.
3. Відрізнятися дискримінацією чи нерівним ставленням
Закон України про державну службу закріплює принципи рівного та справедливого ставлення до усіх громадян, незалежно від їхньої раси, статі, національності, релігії, політичних переконань тощо. Державний службовець не має права дискримінувати або ставити у нерівний положення будь-яку особу.
Це означає, що державний службовець повинен діяти об’єктивно та режисувати свої дії та рішення лише на основі фактів та критеріїв, що не мають нічого спільного з особистими ознаками громадян. Він не повинен перешкоджати здійсненню конституційних прав та свобод громадян.
Приклад:
Державний службовець, відповідальний за прийняття рішень щодо надання соціального житла, відрізняє особу в відмінності від інших громадян, розміщуючи її в менш комфортних житлових умовах чи надаючи неповне соціальне житло. Це порушує принцип однакового ставлення до всіх громадян та може бути розцінене як дискримінація.
4. Займатися діяльністю, яка суперечить закону
Державний службовець не має права займатися діяльністю, що суперечить закону. Він повинен додержуватися законодавства та виконувати свої обов’язки в межах, встановлених законом.
Це означає, що державний службовець не може брати участь у корупційних схемах, незаконному обігу наркотиків, контрабанді чи іншої незаконній діяльності. Він повинен бути прикладом правомірності та чесності для інших громадян та виконувати закони країни.
Приклад:
Державний службовець, відповідальний за нагляд за дотриманням законодавства у сфері торгівлі, займається контрабандою товарів через кордон. Це не тільки порушує закон та його службовий обов’язок, але також має негативний вплив на розвиток економіки та порушує права інших підприємців.
5. Розголошувати інформацію, що становить державну або комерційну таємницю
Державний службовець не має права розголошувати інформацію, що становить державну або комерційну таємницю, за винятком випадків, передбачених законом. Він зобов’язаний дотримуватися конфіденційності та збереження відповідної інформації.
Це стосується інформації, що має велике значення для національної безпеки, економічної безпеки або захисту прав та інтересів фізичних чи юридичних осіб. Розголошення такої інформації може завдати шкоди державі, підприємствам та громадянам.
Приклад:
Державний службовець, відповідальний за управління фінансовими ресурсами держави, розголошує інформацію про майбутні рішення щодо інвестиційного портфеля. Це може спричинити незаконний обіг цінними паперами та завдати серйозної шкоди інвесторам та економіці країни.
Висновок
Закон України про державну службу встановлює чіткі правила та обмеження для державних службовців з метою забезпечення прозорості, чесності та ефективності їхньої діяльності. Державний службовець має поважати закон та права громадян, діяти об’єктивно та в інтересах країни. Від нього очікується високий професіоналізм та відповідальність.
Запитання, що часто задаються:
- Які наслідки можуть виникнути за порушення правил державної служби?
- Як забезпечити дотримання закону
У вас є запитання чи ви хочете поділитися своєю думкою? Тоді запрошуємо написати їх в коментарях!
У вас є запитання до змісту чи автора статті?НАПИСАТИ⚡⚡⚡ Топ-новини дня ⚡⚡⚡
Хто такий Такер Карлсон? Новий законопроект про мобілізацію З травня пенсію підвищать на 1000 гривеньЗалишити коментар