https://reporter.zp.ua

Електросамокати та безпека: аспекти українського законодавства

Редактор: Михайло Мельник

Ви можете поставити запитання спеціалісту!

Останні зміни, які стосуються правового регулювання використання електричних самокатів у контексті формування комфортної та безпечної міської інфраструктури, були прийняті ще на початку 2023 року. Наразі, на думку деяких народних обранців, ці нормативи не вирішують усіх поточних проблем.
Законодавство потрібно змінювати, щоб використання цього різновиду транспорту було безпечним для всіх без винятку учасників дорожнього руху, водіїв та пішоходів.
Image

Про чинні норми

Законопроєкт №8172 було прийнято в лютому 2023 року. Документ встановлював, що моноколеса та електросамокати слід вважати транспортними засобами. Тобто водіям цих ТЗ забороняється їздити пішохідними доріжками та тротуарами, дозволено — лише узбіччям доріг. Але цей норматив не дотримується, законодавство потребує доробок для того, щоб електричний самокат як самостійний транспортний засіб був більш безпечним як для його водіїв, так і для інших учасників дорожнього руху.
Ідеться насамперед про узгодження загального законодавства «Про дорожній рух» із нормами Правил дорожнього руху. Але процедура прийняття дійсно ефективних узагальнених правил, які узгоджують взаємодію між водіями моноколес і самокатів, пішоходів та водіїв інших транспортних засобів, не може бути швидкою.

Є питання? Запитай в чаті зі штучним інтелектом!

Як щодо законодавства в країнах ЄС

У Європу тренд на використання електричного персонального транспорту прийшов раніше. Але навіть там чіткі, узгоджені та зрозумілі правила були розроблені та впроваджені далеко не одразу. Україна в цьому сенсі не є унікальною. Рух у напрямку вдосконалення правил, які стосуються електросамокатів потрібен, але поспіх тут не треба. Пріоритет потрібно віддати розробленню більш деталізованих правил щодо безпеки та пересування.

Українські реалії

Проблема в тому, що наші водії мало обізнані із загальним законодавством. Багато хто з власників електросамокатів досі вважає себе пішоходами, і ніяк не водіями ТЗ. Тобто не вважають за потрібне їздити тільки узбіччям доріг. Ба більше, ті, хто знає закон, воліє краще отримати штраф за їзду тротуарами, ніж наражати себе на ризик потрапити під колеса автівки.
Це призводить до того, що, як свідчить статистика, у зону ризику потрапили пішоходи: кількість ДТП щодо наїздів на них водіями самокатів постійно зростає.
І працювати над цим потрібно не тільки законотворцям, а й місцевим органам самоврядування. Оскільки продажі такої техніки зростають, про що свідчить статистика вітчизняних інтернет-магазинів, зокрема Алло.юа, потрібно також розвивати відповідну інфраструктуру. Це потребує спільної та злагодженої роботи всіх зацікавлених сторін.

У вас є запитання чи ви хочете поділитися своєю думкою? Тоді запрошуємо написати їх в коментарях!

У вас є запитання до змісту чи автора статті?
НАПИСАТИ

Залишити коментар

Опубліковано на 22 01 2025. Поданий під Суспільство і закони. Ви можете слідкувати за будь-якими відповідями через RSS 2.0. Ви можете подивитись до кінця і залишити відповідь.

ХОЧЕТЕ СТАТИ АВТОРОМ?

Запропонуйте свої послуги за цим посиланням.

Останні новини

Контакти :: Редакція
Використання будь-яких матеріалів, розміщених на сайті, дозволяється за умови посилання на Reporter.zp.ua.
Редакція не несе відповідальності за матеріали, розміщені користувачами та які помічені "реклама".