АІ-222
Редактор: Михайло МельникАІ-222: Сімейство двигунів для навчальних та бойових літаків і безпілотників
Основні відомості
Сімейство авіаційних двигунів АІ-222 було розроблено Запорізьким машинобудівним конструкторським бюро "Прогрес" ім. О.Г. Івченка для оснащення навчально-тренувальних, навчально-бойових і легких бойових літаків, а також безпілотних літальних апаратів (БПЛА). Перший двигун цієї серії, АІ-222-25, здійснив свій перший політ у 1997 році.
Технічні характеристики
Двигуни АІ-222 є турбореактивними двоконтурними моторами з осьовим компресором і кільцевою камерою згоряння. Вони мають модульну конструкцію, що складається з наступних основних компонентів:
- Аксиальний компресор: 10-ступеневий, з регульованим спрямовувальним апаратом на перших двох ступенях.
- Камера згоряння: кільцева, з 18 форсунками палива.
- Турбіна високого тиску: одноступенева, зі спрямовувальним апаратом.
- Турбіна низького тиску: одноступенева, вільно обертається.
- Сопло: регульоване, з двома стулками.
Модифікації
Сімейство двигунів АІ-222 включає кілька модифікацій, оптимізованих для конкретних застосувань:
- АІ-222-25: тяга 2500 кгс, призначений для навчально-тренувальних і навчально-бойових літаків типу Як-130.
- АІ-222-28: тяга 2800 кгс, модифікація з підвищеною тягою для легких бойових літаків і БПЛА.
- АІ-222К-25: тяга 2500 кгс, модифікація для безпілотних літальних апаратів з тривалим часом польоту, зокрема для розвідувальних і ударних дронів.
Застосування
Двигуни АІ-222 використовуються на широкому спектрі сучасних навчально-тренувальних, навчально-бойових і легких бойових літаків, а також на безпілотних літальних апаратах:
- Навчально-тренувальні літаки: Як-130, L-159 ALCA.
- Навчально-бойові літаки: Як-152.
- Легкі бойові літаки: JF-17 Thunder, HAL Tejas.
- Безпілотні літальні апарати: Bayraktar TB2, MQ-9 Reaper.
Переваги
Двигуни АІ-222 характеризуються наступними перевагами:
- Висока надійність і тривалий термін служби до 4000 годин.
- Низька вартість життєвого циклу завдяки модульній конструкції та порівняно низькій ціні запасних частин.
- Економічність витрати палива та відповідність екологічним нормам.
- Зручність технічного обслуговування та ремонту завдяки модульній конструкції.
- Широкий діапазон застосувань від навчально-тренувальних літаків до легких бойових машин.
Сімейство авіаційних двигунів АІ-222 є високотехнологічним і надійним рішенням для оснащення навчально-тренувальних, навчально-бойових і легких бойових літаків, а також безпілотних літальних апаратів. Завдяки модульній конструкції, економічності та широкому спектру застосувань двигуни АІ-222 стали одними з найбільш популярних у своїй категорії.
Часті запитання
Чи використовується АІ-222 на винищувачах?
Ні, АІ-222 не використовується на винищувачах, оскільки його потужність недостатня для таких літаків.Яка максимальна тяга двигунів АІ-222?
Максимальна тяга залежить від модифікації, але для АІ-222-25 становить 2500 кгс, а для АІ-222-28 – 2800 кгс.Чи випускається АІ-222 на експорт?
Так, двигуни АІ-222 експортуються до різних країн, зокрема до Китаю, Пакистану та Туреччини.Які літаки найчастіше оснащуються двигунами АІ-222?
Двигуни АІ-222 найчастіше використовуються на навчально-тренувальних літаках Як-130 і L-159 ALCA.Які основні переваги двигунів АІ-222?
Основними перевагами АІ-222 є висока надійність, низька вартість життєвого циклу, економічність і зручність технічного обслуговування.
У вас є запитання чи ви хочете поділитися своєю думкою? Тоді запрошуємо написати їх в коментарях!
⚡⚡⚡ Топ-новини дня ⚡⚡⚡
Хто такий Такер Карлсон? Новий законопроект про мобілізацію З травня пенсію підвищать на 1000 гривень