Свічка запалювання
Запалювання в бензинових ДВЗ
Свічка запалювання відіграє ключову роль в системі запалювання бензинових двигунів внутрішнього згоряння (ДВЗ). Її основна функція полягає в створенні іскрового проміжку в колі високої напруги, що сприяє запаленню паливно-повітряної суміші в циліндрі двигуна.
Конструкція свічки запалювання
Типова свічка запалювання складається з наступних елементів:
- Корпус: Зовнішня частина, яка різьбиться в головку циліндрів.
- Ізолятор: Центральна частина, яка забезпечує електричну ізоляцію між корпусом і центральним електродом.
- Центральний електрод: Електрод, що знаходиться в центрі свічки та з'єднується з котушкою запалювання.
- Бічний електрод: Електрод, розташований збоку свічки та створює іскровий проміжок з центральним електродом.
Принцип роботи
Під час такту стиснення поршень рухається вгору, стискаючи паливно-повітряну суміш в циліндрі. У цей момент катушка запалювання подає високу напругу (до 30 кВ) на центральний електрод свічки через стріжень розподільника запалювання або безпосередньо від модуля запалювання. Ця напруга пробиває повітряний проміжок між центральним і бічним електродами, створюючи іскру. Іскра запалює паливно-повітряну суміш, що призводить до вибуху та подальшого розширення газів, які рухають поршень.
Типи свічок запалювання
Існує кілька типів свічок запалювання, які відрізняються за такими характеристиками:
- Кількість бічних електродів: Одна, дві або чотири. Більша кількість бічних електродів збільшує тривалість терміну служби свічки.
- Зазор іскрового проміжку: Відстань між центральним і бічним електродами, яка впливає на напругу суміші.
- Матеріал ізолятора: Зазвичай кераміка, але також можуть використовуватися інші матеріали, такі як скло або кварц.
- Стійкість до корозії: Спеціально оброблені свічки для використання в агресивному середовищі.
Догляд за свічками запалювання
Свічки запалювання є витратним матеріалом, який необхідно регулярно обслуговувати. Рекомендується перевіряти зазор іскрового проміжку та очищати свічки кожні 30 000-50 000 км. Свічки також слід замінювати відповідно до рекомендацій виробника транспортного засобу, зазвичай кожні 100 000-150 000 км.
Свічка запалювання відіграє важливу роль у системі запалювання бензинових ДВЗ, забезпечуючи надійне та ефективне запалювання паливно-повітряної суміші. Вибір, обслуговування та заміна свічок запалювання мають вирішальне значення для оптимальної роботи двигуна і загальної продуктивності транспортного засобу.
Часті запитання
Яка функція свічки запалювання?
Створення іскрового проміжку для запалювання паливно-повітряної суміші в циліндрі.
З яких основних елементів складається свічка запалювання?
Корпус, ізолятор, центральний електрод, бічний електрод.
Як працює свічка запалювання?
Висока напруга на центральному електроді створює іскру між центральним і бічним електродами, запалюючи суміш.
Які бувають типи свічок запалювання?
Відрізняються за кількістю бічних електродів, зазором іскрового проміжку, матеріалом ізолятора та стійкістю до корозії.
Як часто слід обслуговувати свічки запалювання?
Перевіряйте зазор іскрового проміжку та очищайте свічки кожні 30 000-50 000 км, а замінюйте відповідно до рекомендацій виробника транспортного засобу.
У вас є запитання чи ви хочете поділитися своєю думкою? Тоді запрошуємо написати їх в коментарях!
⚡⚡⚡ Топ-новини дня ⚡⚡⚡
Хто такий Такер Карлсон? Новий законопроект про мобілізацію З травня пенсію підвищать на 1000 гривень