https://reporter.zp.ua

Як правильно написати скаргу на магазин?

Редактор: Михайло Мельник

Ви можете поставити запитання спеціалісту!

Як правильно написати скаргу на магазин?

Скарга на магазин – це офіційне звернення покупця до продавця з метою вирішення питань, пов’язаних з якістю товару або послуги. Знати, як правильно написати скаргу, дуже важливо, оскільки це може допомогти вам захистити свої права споживача та отримати компенсацію або вирішення проблеми.

Коли слід писати скаргу на магазин?

Скаргу на магазин слід писати у випадках, коли:

  • Ви знайшли дефект або невідповідність товару вказаним характеристикам;
  • Ви не отримали належної якості послуги;
  • Ви стали жертвою шахрайства або нечесної діяльності продавця;
  • Ваші права споживача були порушені іншим чином.

Які вимоги повинна відповідати скарга на магазин?

Скарга на магазин повинна відповідати таким вимогам:

  • Бути письмовою. Скаргу можна написати від руки або набрати на комп’ютері, але вона повинна бути підписана покупцем;
  • Містити конкретні вимоги до продавця. У скарзі повинен бути чітко вказаний предмет претензії та конкретні вимоги до продавця (заміна товару, повернення грошей, компенсація збитків тощо);
  • Бути адресованою конкретному продавцю. У скарзі повинні бути вказані повне найменування та адреса продавця;
  • Містити дату та підпис покупця. Скарга повинна бути датована та підписана покупцем. У разі написання скарги від імені декількох осіб, вона повинна бути підписана всіма ними;
  • Бути супроводжуваною документами, що підтверджують факт купівлі товару або отримання послуги. До скарги слід додати чек, рахунок-фактуру або інший документ, що підтверджує факт купівлі товару або отримання послуги.

Як написати скаргу на магазин?

Щоб написати скаргу на магазин, потрібно:

Є питання? Запитай в чаті зі штучним інтелектом!

  1. Чітко сформулювати предмет претензії та конкретні вимоги до продавця;
  2. Звернутися до продавця з письмовим зверненням (скаргою), в якому вказати предмет претензії та конкретні вимоги до продавця;
  3. Додати до скарги документи, що підтверджують факт купівлі товару або отримання послуги (чек, рахунок-фактуру тощо);
  4. Надіслати скаргу продавцю за адресою, вказаною в скарзі, шляхом зареєстрованого листа з повідомленням про відправлення або особисто передати скаргу продавцю з отриманням розписки;
  5. Зберегти копію скарги та документи, що підтверджують факт її надсилання або передачі продавцю.

Як продавець повинен реагувати на скаргу покупця?

Продавець зобов’язаний розглянути скаргу покупця протягом 10 днів з дня її отримання та надати покупцю письмову відповідь. У відповіді продавець повинен:

  • Повідомити покупця про результати розгляду скарги;
  • Вказати терміни та порядок виконання вимог покупця, якщо вони визнані обґрунтованими;
  • Повідомити про можливість звернення покупця до суду або іншого органу з захисту прав споживачів, якщо вимоги покупця не можуть бути задоволені.

Поради для написання скарги на магазин

Щоб написати ефективну скаргу на магазин, слід дотримуватися таких порад:

  • Будьте конкретними. Чітко сформулюйте предмет претензії та конкретні вимоги до продавця. Не намагайтеся вирішити в одній скарзі кілька проблем;
  • Будьте об’єктивними. Надайте продавцю максимум інформації про ситуацію, що виникла, але не перебільшуйте або не вигадуйте факти;
  • Будьте ввічливими. Не використовуйте нецензурну лексику та образи. Це не допоможе вирішити проблему, а лише погіршить стосунки з продавцем;
  • Зберігайте копії документів. Зберігайте копії всіх документів, що стосуються купівлі товару або отримання послуги, а також копію скарги та документи, що підтверджують факт її надсилання або передачі продавцю;
  • Звертайтеся до спеціалістів. Якщо ви маєте труднощі з написанням скарги або не знаєте, як має виглядати жалоба, як діяти в конкретній ситуації, зверніться до спеціалістів – юристів або інших фахівців, які надають консультації з питань захисту прав споживачів.

Приклад скарги на магазин

Для кращого розуміння того, як написати скаргу на магазин, наведемо приклад:

Елемент скарги Приклад
Адресат ТОВ “Магазин електроніки”
вул. Шевченка, 123
м. Київ, 01001
Предмет претензії Несправний смартфон, куплений 01.01.2023 року
Вимоги до продавця Заміна несправного смартфона на новий або повернення коштів за нього
Дата та підпис покупця 05.01.2023 року
———————
І.В. Шевченко

Використовуючи ці поради та приклад, ви зможете написати ефективну скаргу на магазин та захистити свої права споживача.

У вас є запитання чи ви хочете поділитися своєю думкою? Тоді запрошуємо написати їх в коментарях!

У вас є запитання до змісту чи автора статті?
НАПИСАТИ

Залишити коментар

Опубліковано на 30 06 2024. Поданий під Суспільство і закони. Ви можете слідкувати за будь-якими відповідями через RSS 2.0. Ви можете подивитись до кінця і залишити відповідь.

ХОЧЕТЕ СТАТИ АВТОРОМ?

Запропонуйте свої послуги за цим посиланням.
Контакти :: Редакція
Використання будь-яких матеріалів, розміщених на сайті, дозволяється за умови посилання на Reporter.zp.ua.
Редакція не несе відповідальності за матеріали, розміщені користувачами та які помічені "реклама".