Одеський фунікулер
Редактор: Михайло МельникІсторія
Одеський фунікулер є першим фунікулером в Україні. Його будівництво розпочалося у 1900 році за проектом інженера Миколи П'ятницького. Урочисте відкриття відбулося 2 червня 1902 року.
Первісно фунікулер складався з двох двовагонних складів з зубчастою передачею. У 1970-х роках вагончики були замінені на сучасні похилі ліфти.
Конструкція
Одеський фунікулер розташований поряд із Потьомкінськими сходами. Він складається з двох паралельних рейкових колій, прокладених похило. Вагони рухаються рейками за допомогою електролебідки. Довжина колії становить 160 метрів, висотний перепад між нижньою та верхньою станціями – 27 метрів.
Станції
Фунікулер має дві станції: нижню та верхню. Нижня станція знаходиться біля підніжжя Потьомкінських сходів, а верхня – на Приморському бульварі. Станції мають павільйони для очікування пасажирів, касові зали та туалети.
Технічні характеристики
- Довжина колії: 160 м
- Висотний перепад: 27 м
- Кількість вагонів: 2
- Місткість вагона: 12 осіб
- Швидкість руху: 2 м/с
- Час поїздки: 2-3 хвилини
- Графік роботи: 7:30-22:00
Значення
Одеський фунікулер є важливим туристичним об'єктом міста. Він дозволяє зручно піднятися або спуститися з Приморського бульвару до Потьомкінських сходів. Фунікулер також є популярним місцем для фотографування та відеозйомки.
Одеський фунікулер – унікальний та знаковий елемент архітектури Одеси. Він поєднує в собі історичне та сучасне, є зручним способом пересування та популярним туристичним об'єктом. Фунікулер є невід'ємною частиною культурної спадщини Одеси та символом міста.
Часті запитання
- Коли був відкритий Одеський фунікулер?
- Яка довжина колії фунікулера?
- Яка кількість вагонів у фунікулері?
- Скільки часу триває поїздка на фунікулері?
- Який графік роботи фунікулера?
У вас є запитання чи ви хочете поділитися своєю думкою? Тоді запрошуємо написати їх в коментарях!
⚡⚡⚡ Топ-новини дня ⚡⚡⚡
Хто такий Такер Карлсон? Новий законопроект про мобілізацію З травня пенсію підвищать на 1000 гривень