Одеський фунікулер
Редактор: Михайло МельникОдеський фунікулер — фунікулер в Одесі, розташований поряд із Потьомкінськими сходами. Перший фунікулер в Україні (1902). Раніше — вагончики із зубчатою передачею, тепер — похилі ліфти.
Історія
Ідея будівництва фунікулера в Одесі виникла наприкінці ХІХ століття. У 1883 році швейцарські інженери представили проект спорудження канатного трамваю від Приморського бульвару до Миколаївського бульвару (нині Соборна площа). Однак цей проект не був реалізований.
У 1892 році одеський архітектор Олександр Бернардацці запропонував свій проект фунікулера. На відміну від швейцарського проекту, лінія фунікулера Бернардацці мала проходити над Потьомкінськими сходами, а не уздовж них.
Проект Бернардацці був схвалений міською владою, і в 1900 році розпочалося будівництво фунікулера. Будівництво завершилося в 1902 році, і 7 червня 1902 року Одеський фунікулер було урочисто відкрито.
Технічні характеристики
Одеський фунікулер має дві паралельні колії довжиною 142 метри. Кожна колія обладнана похилим ліфтом. Ліфти рухаються за допомогою електродвигунів і з'єднані між собою тросом.
Швидкість руху ліфтів становить 2-3 метри в секунду. Час поїздки — близько 2 хвилин.
Вагони
Перші вагони Одеського фунікулера були дерев'яними і могли перевозити до 70 пасажирів. У 1928 році дерев'яні вагони було замінено на металеві.
Сучасні вагони Одеського фунікулера мають по 20 місць для сидіння і можуть перевозити до 120 пасажирів.
Роль в житті Одеси
Одеський фунікулер є однією з найважливіших транспортних артерій міста. Він з'єднує Приморський бульвар з Соборною площею і Потьомкінськими сходами.
Фунікулер також є одним з найпопулярніших туристичних об'єктів Одеси. Щорічно ним користуються близько 10 мільйонів пасажирів.
Реконструкції
За свою історію Одеський фунікулер зазнавав численних реконструкцій. Найбільш масштабні реконструкції проводилися в 1928, 1970 і 2005 роках.
Під час реконструкції 1928 року було замінено дерев'яні вагони на металеві, а також встановлено нові електродвигуни.
Під час реконструкції 1970 року було повністю замінено механізм руху ліфтів. Старі зубчасті передачі було замінено на сучасні канатно-роликові редуктори.
Під час реконструкції 2005 року було замінено старі вагони на нові. Також було встановлено нову систему управління фунікулером.
Одеський фунікулер є важливою транспортною артерією та популярним туристичним об'єктом Одеси. Він має багату історію і є одним з найстаріших фунікулерів у світі.
Запитання, що часто задаються:
- Скільки коштує поїздка на фунікулері? – Вартість поїздки становить 5 гривень.
- Скільки часу триває поїздка? – Час поїздки становить близько 2 хвилин.
- Який час роботи фунікулера? – Фунікулер працює з 7:00 до 23:45.
- Чи можна провезти на фунікулері велосипед? – Ні, на фунікулері заборонено перевозити велосипеди.
- Чи є на фунікулері місця для людей з інвалідністю? – Ні, на фунікулері немає місць для людей з інвалідністю.
У вас є запитання чи ви хочете поділитися своєю думкою? Тоді запрошуємо написати їх в коментарях!
⚡⚡⚡ Топ-новини дня ⚡⚡⚡
Хто такий Такер Карлсон? Новий законопроект про мобілізацію З травня пенсію підвищать на 1000 гривень