https://reporter.zp.ua

Одеський фунікулер

Редактор: Михайло Мельник

Ви можете поставити запитання спеціалісту!

Одеський фунікулер — фунікулер в Одесі, розташований поряд із Потьомкінськими сходами. Перший фунікулер в Україні (1902). Раніше — вагончики із зубчатою передачею, тепер — похилі ліфти.

Історія

Ідея будівництва фунікулера в Одесі виникла наприкінці ХІХ століття. У 1883 році швейцарські інженери представили проект спорудження канатного трамваю від Приморського бульвару до Миколаївського бульвару (нині Соборна площа). Однак цей проект не був реалізований.

У 1892 році одеський архітектор Олександр Бернардацці запропонував свій проект фунікулера. На відміну від швейцарського проекту, лінія фунікулера Бернардацці мала проходити над Потьомкінськими сходами, а не уздовж них.

Проект Бернардацці був схвалений міською владою, і в 1900 році розпочалося будівництво фунікулера. Будівництво завершилося в 1902 році, і 7 червня 1902 року Одеський фунікулер було урочисто відкрито.

Технічні характеристики

Одеський фунікулер має дві паралельні колії довжиною 142 метри. Кожна колія обладнана похилим ліфтом. Ліфти рухаються за допомогою електродвигунів і з'єднані між собою тросом.

Швидкість руху ліфтів становить 2-3 метри в секунду. Час поїздки — близько 2 хвилин.

Вагони

Перші вагони Одеського фунікулера були дерев'яними і могли перевозити до 70 пасажирів. У 1928 році дерев'яні вагони було замінено на металеві.

Сучасні вагони Одеського фунікулера мають по 20 місць для сидіння і можуть перевозити до 120 пасажирів.

Роль в житті Одеси

Є питання? Запитай в чаті зі штучним інтелектом!

Одеський фунікулер є однією з найважливіших транспортних артерій міста. Він з'єднує Приморський бульвар з Соборною площею і Потьомкінськими сходами.

Фунікулер також є одним з найпопулярніших туристичних об'єктів Одеси. Щорічно ним користуються близько 10 мільйонів пасажирів.

Реконструкції

За свою історію Одеський фунікулер зазнавав численних реконструкцій. Найбільш масштабні реконструкції проводилися в 1928, 1970 і 2005 роках.

Під час реконструкції 1928 року було замінено дерев'яні вагони на металеві, а також встановлено нові електродвигуни.

Під час реконструкції 1970 року було повністю замінено механізм руху ліфтів. Старі зубчасті передачі було замінено на сучасні канатно-роликові редуктори.

Під час реконструкції 2005 року було замінено старі вагони на нові. Також було встановлено нову систему управління фунікулером.

Одеський фунікулер є важливою транспортною артерією та популярним туристичним об'єктом Одеси. Він має багату історію і є одним з найстаріших фунікулерів у світі.

Запитання, що часто задаються:

  • Скільки коштує поїздка на фунікулері? – Вартість поїздки становить 5 гривень.
  • Скільки часу триває поїздка? – Час поїздки становить близько 2 хвилин.
  • Який час роботи фунікулера? – Фунікулер працює з 7:00 до 23:45.
  • Чи можна провезти на фунікулері велосипед? – Ні, на фунікулері заборонено перевозити велосипеди.
  • Чи є на фунікулері місця для людей з інвалідністю? – Ні, на фунікулері немає місць для людей з інвалідністю.

У вас є запитання чи ви хочете поділитися своєю думкою? Тоді запрошуємо написати їх в коментарях!

Приєднуйтеся до нашого чату: Телеграм!
У вас є запитання до змісту чи автора статті?
НАПИСАТИ

Залишити коментар

Опубліковано на 18 04 2024. Поданий під Вікі. Ви можете слідкувати за будь-якими відповідями через RSS 2.0. Ви можете подивитись до кінця і залишити відповідь.

ХОЧЕТЕ СТАТИ АВТОРОМ?

Запропонуйте свої послуги за цим посиланням.
Контакти :: Редакція
Використання будь-яких матеріалів, розміщених на сайті, дозволяється за умови посилання на Reporter.zp.ua.
Редакція не несе відповідальності за матеріали, розміщені користувачами та які помічені "реклама".