https://reporter.zp.ua

КТМ-5

Редактор: Михайло Мельник

Ви можете поставити запитання спеціалісту!

КТМ-5М3 (71-605): Радянський та Російський Високопідлоговий Трамвай

Зародження та Розробка

Ранні Проекти

КТМ-5М3, спочатку відомий як КТМ-5, бере свій початок у 1963 році, коли Усть-Катавський вагонобудівний завод імені Кірова (УКВЗ) побудував перші прототипи цього чотирьохосного одностороннього високопідлогового трамвайного вагона. Розробка базувалася на попередніх моделях УКВЗ, таких як КТМ-1 і КТМ-2, але відрізнялася сучаснішими функціями та підвищеною пасажиромісткістю.

Серійне Виробництво

Серійне виробництво КТМ-5М3 розпочалося в 1969 році. Вагони активно поставлялися до трамвайних депо по всьому Радянському Союзу, а також експортувалися до деяких країн соціалістичного блоку, зокрема Болгарії, Східної Німеччини та Куби. Виробництво тривало до 1992 року, в результаті чого було випущено близько 16 000 вагонів.

Застосування та Техничні Характеристики

Територіальне Використання

КТМ-5М3 широко використовувалися у великих містах Радянського Союзу, таких як Москва, Ленінград (нині Санкт-Петербург), Київ, Харків, Мінськ та інші. Завдяки своїй міцній конструкції та просторому салону вони виявилися надійними робочими конячками, здатними перевозити велику кількість пасажирів у щільних міських умовах.

Технічні Характеристики

Кузов і Рама

КТМ-5М3 має міцний кузов зварної конструкції, виготовлений з листової сталі. Вагон спирається на дві чотириколісні візки, розташовані під центральною частиною кузова. Підвіска включає листові ресори та гідравлічні амортизатори, що забезпечує плавну їзду та стійкість на рейках.

Салон та Пасажировмісність

Салон КТМ-5М3 широкий і просторий, з високою стелею, що дозволяє навіть високим людям вільно стояти всередині. Вагон може вмістити до 150 пасажирів, із 34 сидячими місцями. Вентиляція забезпечується природною циркуляцією повітря через відкриті вікна та люки.

Є питання? Запитай в чаті зі штучним інтелектом!

Тягово-Технічне Устаткування

Вагон КТМ-5М3 оснащено чотирма тяговими електродвигунами ДК-257Б потужністю 55 кВт кожен. Двигуни з'єднані послідовно-паралельно і отримують живлення від контактної мережі з постійним струмом напругою 550 В. Вагон управляється реостатно-контакторною системою керування, що забезпечує плавне регулювання швидкості та прискорення.

Ходова Частина

КТМ-5М3 оснащено двома візками типу УМ-1, кожна з яких має дві осі. Колеса мають діаметр 710 мм і виготовлені з литої сталі. Гальмівна система вагона включає колодково-дискові гальма, які працюють на всіх колесах. Також є електродинамічне гальмування, яке використовується для зниження швидкості та економії електроенергії.

Модернізації та Вагони Наступного Покоління

У 1987 році УКВЗ розпочав виробництво модернізованої версії КТМ-5М3, відомої як КТМ-5М3А. Ця версія включала ряд поліпшень, таких як більш надійні електронні компоненти, вдосконалену систему вентиляції та покращений салон.

У 1993 році УКВЗ випустив принципово нову модель трамваю, 71-608 "КТМ-8", яка замінила КТМ-5М3. КТМ-8 мав сучасний низькопідлоговий дизайн, більш місткіший салон і покращені експлуатаційні характеристики.

КТМ-5М3 (71-605) був надійним і широко поширеним трамвайним вагоном, який обслуговував пасажирів в Радянському Союзі та росії понад 50 років. Його проста конструкція, міцний кузов і просторий салон зробили його популярним вибором для міського громадського транспорту. Незважаючи на те, що КТМ-5М3 більше не виробляється, багато вагонів ще сьогодні експлуатуються у різних містах колишнього Радянського Союзу.

Поширені Запитання

  • Що означає абревіатура "КТМ"?
  • Коли розпочалося серійне виробництво КТМ-5М3?
  • Де використовували вагони КТМ-5М3?
  • Яка пасажиромісткість вагону КТМ-5М3?
  • Чим модернізована версія КТМ-5М3А відрізнялася від базової моделі?

У вас є запитання чи ви хочете поділитися своєю думкою? Тоді запрошуємо написати їх в коментарях!

Приєднуйтеся до нашого чату: Телеграм!
У вас є запитання до змісту чи автора статті?
НАПИСАТИ

Залишити коментар

Опубліковано на 23 05 2024. Поданий під Вікі. Ви можете слідкувати за будь-якими відповідями через RSS 2.0. Ви можете подивитись до кінця і залишити відповідь.

ХОЧЕТЕ СТАТИ АВТОРОМ?

Запропонуйте свої послуги за цим посиланням.
Контакти :: Редакція
Використання будь-яких матеріалів, розміщених на сайті, дозволяється за умови посилання на Reporter.zp.ua.
Редакція не несе відповідальності за матеріали, розміщені користувачами та які помічені "реклама".