Калібрування камери
Редактор: Михайло МельникПоняття і Мета
Калібрування камери – це процес визначення параметрів внутрішньої моделі камери з точковим джерелом світла, які описують камеру, що зняла дане зображення або відео. Ця модель використовується для відновлення 3D-сцени зі знятих зображень, дозволяючи виконувати завдання, такі як:
- Стереовізія: Реконструкція 3D-сцени з пари стереоскопічних зображень, знятих з різних кутів.
- Створення панорам: Склеювання зображень з різних точок огляду для створення панорамних зображень.
- Відстеження об'єктів: Відстеження руху об'єктів на відеозаписах.
Параметри Камери
Параметри камери зазвичай представлені у вигляді матриці 3×4, відомої як матриця камери або матриця проекції. Вона складається з наступних матриць:
- Матриця внутрішніх параметрів (K): Описує внутрішні властивості камери, такі як фокусна відстань, головна точка та спотворення зображення.
- Матриця зовнішніх параметрів (R, T): Описує положення та орієнтацію камери відносно сцени.
Процес Калібрування
Процес калібрування складається з таких кроків:
- Калібрувальний об'єкт: Розміщення калібрувального об'єкта відомої форми (наприклад, шахівниці) у сцені та зняття кількох зображень з різних кутів.
- Виявлення особливих точок: Розпізнавання особливих точок (наприклад, кутів шахівниці) на кожному зображенні.
- Знаходження позиції калібрувального об'єкта: Визначення просторового положення калібрувального об'єкта за його виявленими особливими точками.
- Оптимізація параметрів камери: Використання алгоритмів оптимізації для регулювання параметрів камери з метою мінімізації помилки відхилення між виявленими та спроектованими особливими точками.
Методи Калібрування
Існує два основних методи калібрування камери:
- Калібрування за рухом: Розміщення калібрувального об'єкта на рухомій платформі та зняття зображень під час руху.
- Калібрування за зразком: Розміщення калібрувального об'єкта у фіксованому положенні та зняття зображень з різних кутів.
Використання Матриці Камери
Після калібрування матриця камери може бути використана для:
- Проектування 3D-точок: Проектування 3D-точок у сцені на зображення.
- Обратне проектування точок зображення: Знаходження 3D-точок у сцені, які спроектовані на певні точки зображення.
- Поправка спотворень: Видалення спотворень зображення, спричинених оптичними властивостями камери.
Калібрування камери є важливим етапом у різних задачах обробки зображень. Воно дає змогу визначити внутрішні та зовнішні параметри камери з точковою діафрагмою, які необхідні для точної реконструкції 3D-сцени та виконання інших обробних задач.
Часто Задавані Питання
- Які типи калібрувальних об'єктів можна використовувати?
- Шахівниці, точкові мішені, циліндричні моделі
- Як відрізняються методи калібрування за рухом і за зразком?
- Калібрування за рухом передбачає рухомий об'єкт, а за зразком – нерухомий.
- Для чого можна використовувати матрицю камери?
- Проектування і зворотне проектування точок, корекція спотворень.
- Як часто потрібно калібрувати камеру?
- Залежить від частоти використання та умов зйомки, але рекомендується періодично перевіряти калібрування.
- Які чинники впливають на точність калібрування?
- Якість калібрувального об'єкта, точність виявлення особливих точок і алгоритми оптимізації.
У вас є запитання чи ви хочете поділитися своєю думкою? Тоді запрошуємо написати їх в коментарях!
⚡⚡⚡ Топ-новини дня ⚡⚡⚡
Хто такий Такер Карлсон? Новий законопроект про мобілізацію З травня пенсію підвищать на 1000 гривень