https://reporter.zp.ua

Тур-А181

Ви можете поставити запитання спеціалісту!

ТУР А181: Пионер низькопідлогових автобусів в Україні

1: Історія створення

Під1.1: Народження ідеї

Українська автомобільна промисловість, що зароджувалася в 1990-х роках, прагнула створити зручний та доступний транспорт для міст. У 1998 році конструктори ВАТ "Укравтобуспром" розпочали розробку унікальної моделі автобуса з низькою підлогою.

Під1.2: Реалізація проекту

Протягом двох років велася напружена робота з проектування та виготовлення прототипу. У 1999 році з конвеєра зійшов перший експериментальний автобус ТУР А181. Він став другим низькопідлоговим автобусом, розробленим в країнах СНД, після МАЗ 103, який фактично був ліцензійною копією німецького Neoplan-N4014.

2: Особливості конструкції

ТУР А181 відрізнявся інноваційною для свого часу конструкцією. Доступ в салон здійснювався через чотири двері з формулою 1-2+2-1. Таке розташування дозволяло пасажирам швидко потрапляти в автобус і виходити з нього, а також забезпечувало зручну посадку для людей з обмеженими можливостями.

Автобус зберігся на шасі автобуса ПАЗ-3205, але його висота була зменшена за рахунок більш низького розташування двигуна. Це дозволило знизити висоту підлоги до 340 мм, що значно полегшило доступ в салон.

3: Модифікації та спадщина

На базі прототипу ТУР А181 було розроблено ряд модифікацій, які отримали широке розповсюдження в Україні та за її межами. Серед них:

Є питання? Запитай в чаті зі штучним інтелектом!

  • Богдан А231: Серійна модель, що випускалася Львівським автобусним заводом.
  • ЮМЗ А186: Автобус, випущений Південним машинобудівним заводом імені О. М. Макарова.
  • РоАЗ-5236: Модель, що випускалася Роменським автоагрегатним заводом.
  • ЮМЗ Е186: Тролейбус, створений на базі автобуса ЮМЗ А186.
  • Богдан Е231: Тролейбус, розроблений на базі автобуса Богдан А231.

4: Значення та вплив

ТУР А181 став знаковою моделлю в українському автобусобудуванні. Він поклав початок розробки та виробництва низькопідлогового транспорту в країні, підвищивши стандарти доступності для пасажирів.

Автобус успішно експлуатувався у багатьох містах України, Європи та Азії, демонструючи надійність та зручність у використанні. Він також став об'єктом численних наукових досліджень, слугуючи основою для розробки нових моделей громадського транспорту.

5: Технічні характеристики

  • Довжина: 12 м
  • Ширина: 2,55 м
  • Висота: 3,22 м
  • Кількість дверей: 4
  • Формула дверей: 1-2+2-1
  • Висота підлоги: 340 мм
  • Двигун: ЯМЗ-236 або MAN D0826
  • Потужність двигуна: 230 к.с.
  • Привід: задній
  • Максимальна швидкість: 90 км/год
  • Кількість місць для сидіння: 26
  • Пасажиромісткість: 100 осіб

ТУР А181 зіграв ключову роль у розвитку низькопідлогових автобусів в Україні, заклавши основу для створення зручного та доступного транспорту для міських перевезень. Він назавжди залишиться в історії як піонер української автомобільної промисловості та символ інновацій у галузі громадського транспорту.

Питання, що часто задаються

  • У яких роках випускався ТУР А181?
  • Яка місткість автобуса?
  • На якому шасі був збудований ТУР А181?
  • Які модифікації ТУР А181 були розроблені?
  • Де використовувався ТУР А181?

У вас є запитання чи ви хочете поділитися своєю думкою? Тоді запрошуємо написати їх в коментарях!

Приєднуйтеся до нашого чату: Телеграм!
У вас є запитання до змісту чи автора статті?
НАПИСАТИ

Залишити коментар

Опубліковано на 06 12 2024. Поданий під Вікі. Ви можете слідкувати за будь-якими відповідями через RSS 2.0. Ви можете подивитись до кінця і залишити відповідь.

ХОЧЕТЕ СТАТИ АВТОРОМ?

Запропонуйте свої послуги за цим посиланням.
Контакти :: Редакція
Використання будь-яких матеріалів, розміщених на сайті, дозволяється за умови посилання на Reporter.zp.ua.
Редакція не несе відповідальності за матеріали, розміщені користувачами та які помічені "реклама".