Тур-А181
ТУР А181: Пионер низькопідлогових автобусів в Україні
1: Історія створення
Під1.1: Народження ідеї
Українська автомобільна промисловість, що зароджувалася в 1990-х роках, прагнула створити зручний та доступний транспорт для міст. У 1998 році конструктори ВАТ "Укравтобуспром" розпочали розробку унікальної моделі автобуса з низькою підлогою.
Під1.2: Реалізація проекту
Протягом двох років велася напружена робота з проектування та виготовлення прототипу. У 1999 році з конвеєра зійшов перший експериментальний автобус ТУР А181. Він став другим низькопідлоговим автобусом, розробленим в країнах СНД, після МАЗ 103, який фактично був ліцензійною копією німецького Neoplan-N4014.
2: Особливості конструкції
ТУР А181 відрізнявся інноваційною для свого часу конструкцією. Доступ в салон здійснювався через чотири двері з формулою 1-2+2-1. Таке розташування дозволяло пасажирам швидко потрапляти в автобус і виходити з нього, а також забезпечувало зручну посадку для людей з обмеженими можливостями.
Автобус зберігся на шасі автобуса ПАЗ-3205, але його висота була зменшена за рахунок більш низького розташування двигуна. Це дозволило знизити висоту підлоги до 340 мм, що значно полегшило доступ в салон.
3: Модифікації та спадщина
На базі прототипу ТУР А181 було розроблено ряд модифікацій, які отримали широке розповсюдження в Україні та за її межами. Серед них:
- Богдан А231: Серійна модель, що випускалася Львівським автобусним заводом.
- ЮМЗ А186: Автобус, випущений Південним машинобудівним заводом імені О. М. Макарова.
- РоАЗ-5236: Модель, що випускалася Роменським автоагрегатним заводом.
- ЮМЗ Е186: Тролейбус, створений на базі автобуса ЮМЗ А186.
- Богдан Е231: Тролейбус, розроблений на базі автобуса Богдан А231.
4: Значення та вплив
ТУР А181 став знаковою моделлю в українському автобусобудуванні. Він поклав початок розробки та виробництва низькопідлогового транспорту в країні, підвищивши стандарти доступності для пасажирів.
Автобус успішно експлуатувався у багатьох містах України, Європи та Азії, демонструючи надійність та зручність у використанні. Він також став об'єктом численних наукових досліджень, слугуючи основою для розробки нових моделей громадського транспорту.
5: Технічні характеристики
- Довжина: 12 м
- Ширина: 2,55 м
- Висота: 3,22 м
- Кількість дверей: 4
- Формула дверей: 1-2+2-1
- Висота підлоги: 340 мм
- Двигун: ЯМЗ-236 або MAN D0826
- Потужність двигуна: 230 к.с.
- Привід: задній
- Максимальна швидкість: 90 км/год
- Кількість місць для сидіння: 26
- Пасажиромісткість: 100 осіб
ТУР А181 зіграв ключову роль у розвитку низькопідлогових автобусів в Україні, заклавши основу для створення зручного та доступного транспорту для міських перевезень. Він назавжди залишиться в історії як піонер української автомобільної промисловості та символ інновацій у галузі громадського транспорту.
Питання, що часто задаються
- У яких роках випускався ТУР А181?
- Яка місткість автобуса?
- На якому шасі був збудований ТУР А181?
- Які модифікації ТУР А181 були розроблені?
- Де використовувався ТУР А181?
У вас є запитання чи ви хочете поділитися своєю думкою? Тоді запрошуємо написати їх в коментарях!
⚡⚡⚡ Топ-новини дня ⚡⚡⚡
Хто такий Такер Карлсон? Новий законопроект про мобілізацію З травня пенсію підвищать на 1000 гривень