M-497 «Black Beetle»
Редактор: Михайло МельникЗагальна інформація
M-497 «Black Beetle» (укр. M-497 «Чорний жук») — це експериментальний реактивний вагон-лабораторія, розроблений і побудований у Сполучених Штатах в 1960-х роках. Він був призначений для вивчення надвисоких швидкостей наземного транспорту.
M-497 був розроблений для досягнення швидкості до 3 000 миль/год (4 800 км/год), що робить його одним із найшвидших наземних транспортних засобів, коли-небудь створених. Вагон був обладнаний турбореактивним двигуном General Electric J47, який використовувався на винищувачах F-86 Sabre.
Конструкція
M-497 мав алюмінієвий корпус довжиною 85 футів (26 м) і вагою понад 100 000 фунтів (45 000 кг). Вагон був оснащений двома парами коліс, розташованих на шарнірно-зчленованих шасі, що дозволяло йому долати різкі повороти.
Корпус вагону мав обтічну форму для зменшення опору повітря. У передній частині була встановлена кабіна для одного пілота. Вагон був обладнаний парашутами для екстреного гальмування.
Привід
M-497 приводився в рух турбореактивним двигуном General Electric J47, який виробляв тягу в 5 900 фунтів-сили (26 кН). Двигун був розташований у задній частині вагону і приводив у дію одну пару коліс через коробку передач.
Випробування
M-497 був повністю протестований у 1960-х роках. Випробування проводились на ракетному полігоні White Sands у Нью-Мексико.
Під час випробувань M-497 розганявся до швидкості приблизно в 600 миль/год (960 км/год). Однак планам досягнення швидкості в 3 000 миль/год (4 800 км/год) завадили технічні проблеми та фінансові обмеження.
Наслідки
M-497 «Black Beetle» був новаторським експериментальним транспортним засобом, який проклав шлях для майбутніх розробок високошвидкісного наземного транспорту. Хоча вагон так і не досяг своєї проектної швидкості, він все ж залишив важливі уроки для інженерів і дизайнерів.
M-497 є символом людського прагнення до подолання швидкості та екстремальних можливостей. Цей вагон є нагадуванням про те, що навіть якщо цілі не завжди досягаються, пошук інновацій і просування технологічних меж є надзвичайно важливими.
M-497 «Black Beetle» — це історичний експериментальний реактивний вагон-лабораторія, який відіграв важливу роль у дослідженні надвисоких швидкостей наземного транспорту. Хоча вагон так і не досяг своєї проектної швидкості, він все ж залишив важливу спадщину та надихнув майбутні покоління інженерів.
Часто задаються питання
- Якою була максимальна швидкість, яку досяг M-497 «Black Beetle»?
- Який тип двигуна використовувався в M-497 «Black Beetle»?
- З якого матеріалу був виготовлений корпус M-497 «Black Beetle»?
- Якою була основна мета проекту M-497 «Black Beetle»?
- Чи використовувався M-497 «Black Beetle» коли-небудь у комерційних цілях?
У вас є запитання чи ви хочете поділитися своєю думкою? Тоді запрошуємо написати їх в коментарях!
⚡⚡⚡ Топ-новини дня ⚡⚡⚡
Хто такий Такер Карлсон? Новий законопроект про мобілізацію З травня пенсію підвищать на 1000 гривень