Київський вантажний тролейбус
Редактор: Михайло МельникКиївський вантажний тролейбус (КТГ) — марка вантажних тролейбусів (тролейвозів), що вироблялися на Київському заводі електротранспорту у 1978–1993 роках.
Історія створення
У другій половині 1970-х років у СРСР спостерігався дефіцит вантажних автомобілів малої вантажопідйомності. Тоді на Київському заводі електротранспорту на базі кузова тролейбуса ЗіУ-9 був розроблений спеціальний вантажний тролейбус КТГ-1.
Модифікації
Усього було випущено понад 719 машин КТГ різних модифікацій:
- КТГ-1 (1978-1988) – базова модель з вантажопідйомністю 1,5 тонни.
- КТГ-1М (1985-1993) – модернізована версія з вантажопідйомністю 2,25 тонни.
- КТГ-2 (1986) – дослідна модель з вантажопідйомністю 5 тонн.
- КТГ-4 (1991) – модель з двома рядами сидінь для перевезення людей.
Особливості конструкції
КТГ-1 являв собою звичайний тролейбус ЗіУ-9, у якого замість салону був встановлений металевий бортовий кузов з відкидним бортом. Силова установка і ходова частина були ідентичними тролейбусу.
У пізніших модифікаціях КТГ-1М було збільшено вантажопідйомність за рахунок використання більш потужного двигуна, а також посилено підвіску та раму.
КТГ-2 був найбільш потужним вантажним тролейбусом, призначеним для перевезення вантажів великої маси. Він мав двовісну конструкцію з двома тяговими двигунами по 110 кВт кожен.
Застосування
КТГ широко використовувалися в містах пострадянського простору для перевезення вантажів різних типів:
- Продукти харчування
- Будівельні матеріали
- Товарів народного споживання
- Пошти
Станом на 2023 рік близько 140 тролейбусів КТГ все ще перебувають на території України, однак більшість із них списана через значну застарілість, серйозні технічні проблеми або непотрібність.
Київські вантажні тролейбуси КТГ стали одними з найбільш популярних і поширених вантажних тролейбусів у колишньому СРСР. Вони заповнили нішу вантажних автомобілів малої вантажопідйомності і відігравали важливу роль у міському господарстві. Завдяки своїй простоті конструкції, надійності та невисокій собівартості експлуатації КТГ досі використовуються в деяких містах України та інших країн колишнього Радянського Союзу.
Часто задавані питання (FAQ)
1. Якими були технічні характеристики Київського вантажного тролейбуса КТГ-1?
- Вантажопідйомність: 1,5 тонни
- Потужність тягового двигуна: 100 кВт
- Максимальна швидкість: 70 км/год
- Автономний хід: до 1,5 км
2. Для чого використовувалися Київські вантажні тролейбуси КТГ?
- Для перевезення вантажів різних типів: продуктів харчування, будівельних матеріалів, товарів народного споживання, пошти.
3. Де використовувалися Київські вантажні тролейбуси КТГ?
- У 80 містах пострадянського простору, близько 140 із них – на території України.
4. Чому Київські вантажні тролейбуси КТГ були зняті з виробництва?
- Через значну застарілість, серйозні технічні проблеми та непотрібність у сучасних умовах.
5. Чи можна ще побачити Київські вантажні тролейбуси КТГ на вулицях міст?
- Так, близько 140 тролейбусів КТГ досі перебувають в експлуатації в деяких містах України та інших країн колишнього Радянського Союзу.
У вас є запитання чи ви хочете поділитися своєю думкою? Тоді запрошуємо написати їх в коментарях!
⚡⚡⚡ Топ-новини дня ⚡⚡⚡
Хто такий Такер Карлсон? Новий законопроект про мобілізацію З травня пенсію підвищать на 1000 гривень