Лівий фронт мистецтва – довідка
Редактор: Михайло МельникЛівий фронт мистецтва: Революціонери з пером і пензлем
Лівий фронт мистецтва: літературно-художнє об’єднання, створене 1922 року в Москві на чолі з Володимиром Маяковським і 1929 року реорганізоване в Революційний фронт мистецтва (РЕФ).
У бурхливі роки революції та громадянської війни в росії, коли буквально все переверталося з ніг на голову, культура і мистецтво також зазнали кардинальних змін. Серед тих, хто “перебудувався” найшвидше, були представники лівої інтелігенції. Вони щиро вірили, що мистецтво повинне служити справі революції, бути її активним учасником, а не просто спостерігати і віддзеркалювати.
Ідеологія Лівого фронту мистецтва
На початку 1920-х років в росії була велика кількість літературних і художніх об’єднань, як традиційні, так і експериментальні. Одним з найбільш радикальних серед них став Лівий фронт мистецтва (ЛЕФ). Він був створений у 1922 році в Москві, а лідером його став один з найяскравіших і найталановитіших поетів того часу – Володимир Маяковський.
ЛЕФ визнавав мистецтво одним з основних засобів класової боротьби, боротьби проти буржуазного світогляду, а в якості основних завдань ставив завдання знищити все старе мистецтво і створити нове, пролетарське мистецтво. Воно повинно відбивати нову дійсність і виховувати в трудящих масах свідомість нового часу.
Діяльність Лівого фронту мистецтва
ЛЕФ активно виступав проти всяких проявів формалізму і естетизму, вважаючи їх чужими масам. Ліфівці прагнули створити таке мистецтво, яке було б зрозумілим і близьким будь-якій людині, навіть найменш освіченій.
Найважливішим напрямком діяльності ЛЕФу стало видання друкованого органу – журналу «ЛЕФ». Він виходив з 1923 року і публікував твори поетів, прозаїків, художників і критиків, які входили до об’єднання. У журналі також друкувалися теоретичні статті та маніфести, що пояснювали ідеологію і завдання ЛЕФу.
Поезія Лівого фронту мистецтва
Поети Лівого фронту мистецтва перш за все прагнули висловити в своїх творах дух революційної епохи. Вони використовували нову образність і мову, відмовлялися від традиційних форм, часто вдавалися до сатири і плакатності.
В результаті їхня творчість знайшла відгук в серцях багатьох читачів. Найбільш яскравим представником поезії ЛЕФу, безсумнівно, був Володимир Маяковський. Його поезія відрізнялася революційністю і бунтарським духом, він оспівував героїв нової епохи – робітників і червоноармійців, закликав до боротьби за комунізм.
Художнє мистецтво Лівого фронту мистецтва
Художники ЛЕФу також прагнули створити нове, революційне мистецтво. Вони відмовлялися від реалізму і прихилялися до різних напрямків авангарду – конструктивізму, супрематизму, кубофутуризму.
Їх твори відрізнялися геометричними формами, яскравими фарбами та незвичними сюжетами. Художники ЛЕФу часто використовували елементи фотомонтажу і коллажу, намагалися створити нові художні образи, які б відображали героїчне сьогодення.
Висновок
Лівий фронт мистецтва був однією з найбільш радикальних організацій в історії радянського мистецтва. Він грав важливу роль у формуванні нової, революційної культури, яка була покликана обслуговувати цілям класової боротьби. Однак після смерті Маяковського ЛЕФ був реорганізований в Революційній фронт мистецтва (РЕФ), який проіснував недовго і пізніше був розпущений.
5 часто задаваних питань про Лівий фронт мистецтва
1. Хто був лідером Лівого фронту мистецтва?
2. Які були основні завдання Лівого фронту мистецтва?
3. Як діяльність Лівого фронту мистецтва вплинула на розвиток радянської культури?
4. Який друкований орган видавав Лівий фронт мистецтва?
5. Які художники входили до складу Лівого фронту мистецтва?
У вас є запитання чи ви хочете поділитися своєю думкою? Тоді запрошуємо написати їх в коментарях!
⚡⚡⚡ Топ-новини дня ⚡⚡⚡
Хто такий Такер Карлсон? Новий законопроект про мобілізацію З травня пенсію підвищать на 1000 гривеньЗалишити коментар
