Mitsubishi Ki-30
Редактор: Михайло МельникMitsubishi Ki-30: Легкий армійський бомбардувальник Імперської армії Японії
Загальна інформація
(яп. 九七式軽爆撃機, Легкий армійський бомбардувальник Тип 97) — серійний легкий бомбардувальник Імперської армії Японії, розроблений та виготовлений компанією Mitsubishi.
Історія розробки
Передумови: Військова доктрина Японської імперії на початку 1930-х років передбачала використання легкої бомбардувальної авіації для підтримки сухопутних військ.
Розробка: У 1934 році компанія Mitsubishi отримала замовлення від Імперської армії Японії на розробку нового легкого бомбардувальника, який міг би замінити морально і технічно застарілий Ki-2.
Перший політ: 28 лютого 1937 року було здійснено перший політ прототипу Ki-30. Випробування показали хороші льотно-технічні характеристики літака.
Виробництво
Замовлення: Імперська армія Японії замовила серійне виробництво Ki-30 у 1938 році.
Заводи-виробники: Літак виробляли на заводах Mitsubishi у Нагої та Осаці.
Загальний обсяг виробництва: До кінця Другої світової війни було випущено понад 3000 екземплярів Ki-30.
Конструкція
Аеродинамічна схема: Ki-30 мав двобалкову конструкцію з товстим крилом і двома двигунами, розташованими в гондолах під крилом.
Фюзеляж: Фюзеляж мав обтічну форму, в передній частині знаходилася простора кабіна екіпажу.
Крило: Крило було прямим, дволонжеронним, з металевою обшивкою. Воно забезпечувало високу підйомну силу і маневреність.
Оперення: Літак мав однокільове хвостове оперення з керованими рулями висоти і напрямку.
Шасі: Шасі було триопорним, з керованою носовою стійкою.
Силова установка
Двигуни: Ki-30 оснащувався двома поршневими двигунами Mitsubishi Ha-26 з повітряним охолодженням.
Потужність: Кожен двигун розвивав до 940 кінських сил.
Пропелери: Літак мав трилопатеві пропелери змінного кроку.
Льотно-технічні характеристики
- Максимальна швидкість: 480 км/год
- Крейсерська швидкість: 390 км/год
- Практична дальність польоту: 1900 км
- Практична стеля: 9000 м
- Маса порожнього літака: 4550 кг
- Маса злітної ваги: 7700 кг
Озброєння
- Бомбове озброєння: Ki-30 міг нести до 800 кг бомб, розташованих у внутрішньому бомбовому відсіку.
- Стрілецьке озброєння: Літак мав п'ять 7,7-мм кулеметів Type 98: один рухомий у носовій частині, два в бічних люках фюзеляжу і два у верхній турелі.
Бойове застосування
Китайсько-японська війна: Ki-30 вперше був використаний у бойових діях під час Другої китайсько-японської війни. Він відіграв важливу роль у підтримці японських наземних військ.
Друга світова війна: Під час Другої світової війни Ki-30 брав участь у бойових діях на Тихоокеанському і Південно-Східному Азіатському театрах військових дій. Він використовувався для бомбардування наземних цілей, а також для підтримки десантно-парашутних операцій.
Втрати: Під час Другої світової війни Японія втратила понад 1500 Ki-30. Більшість з них були збиті зенітною артилерією або винищувачами союзників.
Mitsubishi Ki-30 був успішним легким бомбардувальником, який відіграв важливу роль у військових операціях Японської імперії під час Другої китайсько-японської війни і Другої світової війни. Добре збалансована конструкція, хороші льотно-технічні характеристики та потужне стрілецьке озброєння робили його ефективним літаком як для підтримки наземних військ, так і для бомбардування наземних цілей.
Запитання, що часто задаються
- Яка максимальна швидкість Mitsubishi Ki-30?
- Яка практична дальність польоту Ki-30?
- Яке стрілецьке озброєння було встановлено на Ki-30?
- У яких бойових діях брав участь Ki-30?
- Скільки екземплярів Ki-30 було випущено?
У вас є запитання чи ви хочете поділитися своєю думкою? Тоді запрошуємо написати їх в коментарях!
⚡⚡⚡ Топ-новини дня ⚡⚡⚡
Хто такий Такер Карлсон? Новий законопроект про мобілізацію З травня пенсію підвищать на 1000 гривень